چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
کد خبر: 1170561
۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۶
آیت الله فاضل لندن

حوزه/ مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) در دفتر مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی در لندن پایتخت انگلستان برگزار شد. 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار ( ع)، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) در دفتر مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی در لندن برگزار شد.

عاشقان و دلباختگان امام حسین(ع) همراه با مسلمانان دنیا در ایام محرم در لندن پایتخت انگلستان اجتماع کردند و برای مصیبت جانسوز شهدای واقعه کربلا حضرت امام حسین علیه‌السلام و یاران با وفایش به عزاداری پرداختند.

حجت‌الاسلام محمدحسین عالمی سخنران این مراسم با تمسک به آیه ۲۱ سوره رعد «وَٱلَّذِینَ یَصِلُونَ مَا أَمَرَ ٱللَّهُ بِهِ أَن یُوصَلَ وَیَخشَونَ رَبَّهُم وَیَخَافُونَ سُوءَ ٱلحِسَابِ» بر لزوم پیوند با اهل بیت تأکید کرد و گفت: عاشورا پیوند با امامت است و حفظ پیوند با اهل بیت عصمت و طهارت از ضروریات است.

وی در ادامه افزود: این پیوند باید همراه با خرد باشد، خردمندان در قرآن جایگاه ویژه ی دارند و خداوند آنها را اولوا الالباب نامید. خردمندان پیوند اعتقادی دارند نه امور دنیوی چون اولوا الالباب دنیا را گذرگاه می دانند.

لازم به ذکر است تلاوت آیات قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، به همراه نوحه‌سرائی و نماز جماعت از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

گفتنی است، مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام لندن در کارنامه علمی خود باتوجه به نیاز منطقه تا کنون موفق به چاپ و ترجمه ۱۰ جلد کتاب به زبان انگلیسی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha